Bekijk hier de meest gestelde vragen
FAQ

Huisregels

HUISREGELS

In de volgende voorschriften vindt u de belangrijkste huisregels die van toepassing zijn bij Hotel Cardiff. U hebt gekozen voor ons hotel, dit betekent dat wij u geen 24-uurs service kunnen aanbieden. We hebben deze huisregels opgesteld om uw verblijf en dat van andere gasten zo aangenaam mogelijk te maken. In geval van nood zijn we altijd bereikbaar via de intercom bij de toegangsdeur.

Algemene regels
• Alle aanwijzingen van medewerkers van dit hotel, die gerelateerd zijn aan huisregels, moeten worden opgevolgd. U kunt klachten melden bij het management.
• Er zijn camera’s op verschillende plaatsen in het hotel, iedereen die in ons hotel is, stemt ermee in om te worden opgenomen. In geval van calamiteiten en / of incidenten kunnen deze opnames worden getoond als ondersteunend materiaal voor de autoriteiten.
• Hotel Cardiff is niet verantwoordelijk voor het verlies of de diefstal van uw bezittingen.
• Het management, de eigenaar van deze locatie en / of personen die voor het hotel werken, kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele verwondingen en / of materiële of immateriële schade die bezoekers van de site zouden kunnen ervaren.
• De kamers worden na 11:00 uur schoongemaakt. Als u nog steeds in uw kamer bent, kan de kamer niet worden schoongemaakt. Bij een verblijf van 4 dagen of langer wordt uw linnengoed vervangen.
• U kunt op de dag van vertrek tot 11.00 uur op uw kamer verblijven, tenzij u hebt gekozen voor en betaald hebt voor een late check-out. Als u na uw uitchecktijd nog in de kamer verblijft, zijn we genoodzaakt u een extra nacht in rekening te brengen met de actuele prijs op die specifieke dag.
• Als u het noodalarm hoort, volg dan de instructies die in het plan zijn beschreven
in jouw kamer.

Het is verboden
• Om eigendom van het hotel buiten het gebouw te nemen. Bij opzettelijke beschadiging van eigendommen van Hotel Cardiff kan één aansprakelijk worden gesteld voor de reparatie- en / of vernieuwingskosten.
• Om verdovende middelen te consumeren, gebruiken, verhandelen of vervoeren.
• Overlast veroorzaken voor een andere persoon, bijvoorbeeld door luide muziek, slecht gedrag of enige vorm van lawaai.
• Om bij meer dan het toegestane aantal mensen in de kamer te blijven.
• Om in de kamer te roken. Als we nog steeds vinden dat er in de kamer is gerookt, zijn we gedwongen om minimaal € 150 schoonmaakkosten in rekening te brengen. Als het brandalarm opzettelijk wordt geactiveerd of door verkeerd te doen, worden alle kosten (€ 950 +) ook aan u in rekening gebracht. Bij oneigenlijk gebruik van blustoestellen wordt een bedrag van minimaal € 275 in rekening gebracht.
• Huisdieren meenemen naar ons hotel. Huisdieren zijn niet toegestaan.

Hotel Cardiff heeft het recht om u het hotel te laten verlaten als u zich niet houdt aan de huisregels. We respecteren uw privacy in alle omstandigheden. Wij zijn echter gemachtigd om uw kamer binnen te gaan. In het ergste geval kunnen we u en uw bezittingen uit uw kamer verwijderen. In alle gevallen waarin dit reglement niet voorziet, beslist het management van Hotel Cardiff.

Check in/check out

U kunt gewoonlijk inchecken van 15.00 tot 18.00 uur. Mocht u na 18:00 uur arriveren, geeft u dit dan alstublieft aan tijdens het reserveren.

We vragen u ook vriendelijk, indien u vertragingen oploopt om ons hierover te informeren. De kamers worden normaal vastgehouden tot 18.00 uur. Daarna is het mogelijk dat we de kamers weer verhuren aan anderen.

Pas op: Indien dat men later dan 22u00 aankomt zonder te verwittigen of te vragen, kan het hotel jullie weigeren, ook al hebt u al betaald! Dit komt door hotellicenties.

Uitchecken om 11.00 uur ten laatste.

Internet

Er is gratis internet aanwezig in het ganse hotel. De code van de Wifi is op de kamer aanwezig

Annuleringsbeleid

Hebt u de standaardprijs geboekt? 
Annuleren mogelijk tot ten laatste 7 dagen voor aankomst. Indien u na deze periode annuleert, wordt het volledige bedrag voor 100% in rekening gebracht. Het hotel houdt zich het recht voor om een bedrag te reserveren op uw credit card of het bedrag af te halen, ter garantie van uw reservering.

Hebt u de goedkopere non refundable prijs/ niet restitueerbare prijs geboekt?
Bij annulering, wijziging of wanneer u niet komt opdagen, wordt het volledige bedrag voor 100% in rekening gebracht. Het volledige bedrag wordt van uw credit card gedebiteerd op het moment dat u de reservering maakt. 

Betaling

Het bedrag van uw reservatie wordt op de dag zelf van de krediet kaart genomen indien u nog niet rechtstreeks hebt betaald. Alle andere kosten ter plaatse zoals consumpties uit de mini-bar, drank, eten,.. wordt ter plaatse aangerekend of tijdens check-out.

Geaccepteerde betaalmethoden

Cash, Mastercard, Visa, Maestro, Bancontact, China UnionPay, JCB, Diners Club

Roken in het hotel en in de kamer

We bieden rookvrije kamers en een rookvrij hotel aan. Als we nog steeds vinden dat er in de kamer is gerookt, zijn we gedwongen om minimaal € 150 schoonmaakkosten in rekening te brengen. Als het brandalarm opzettelijk wordt geactiveerd of door de huisregels niet gevolgd te hebben, worden alle kosten (€ 950 +) ook aan u in rekening gebracht. Bij oneigenlijk gebruik van blustoestellen wordt een bedrag van minimaal € 275 in rekening gebracht.

Parking

Het hotel heeft geen parkeerplaatsen ter beschikking. Alle parkeergelegenheid in het centrum in Oostende is betalend. Ofwel per parkeermeter of in parkeergarages. Voor een volledige lijst van betaald parkeren in Oostende, klik hier Parking Oostende ( https://be.parkindigo.com/nl )

Er is ook een park & ride systeem, met een regelmatige busdienst en een halte op slechts twee minuten lopen van ons hotel.

Er is een gratis parkeerplein, maar daarvoor moet u ongeveer 5-10 minuten wandelen om bij het hotel te komen. Voor de gratis parking kunt u via Google Maps het volgende opzoeken:

‘Randparking Maria-Hendrikapark’ in Oostende.

Indien nodig kunt u altijd even naast het hotel parkeren als er plaats is (maximaal 20 minuten), dan kunnen we u alvast inchecken en kunt u uw bagage bij ons achterlaten. Vervolgens rijd je naar de gratis parkeergelegenheid.

 

Aansprakelijkheid

Hotel Cardiff aanvaardt geen aansprakelijkheid voor:

Diefstal, verlies of schade, van welke aard ook, tijdens of ten gevolge van een verblijf in het hotel. Indien u iets gebroken of beschadigd heeft, meld de schade aan de receptie en vereffen uw schuld. Zo vermijdt u dat het bedrag achteraf automatisch gefactureerd wordt en er bijkomende administratieve kosten worden aangerekend.

Bij niet juist gebruik of het niet juist achterlaten van de kamer kunnen aanvullende (schoonmaak)kosten worden doorberekend.

Login Form
Register Form